Cloud computing
Voor het werken via internet wordt de term “cloud computing” of simpelweg “Cloud” gebruikt. Lees meer...

Ook wordt veel gesproken over “het nieuwe werken”, als term voor telewerken. Centraal in deze gedachte is dat men medewerkers niet alleen op kantoor, maar ook vanuit huis, mobiel en vanaf andere lokaties wil kunnen laten werken.

Een aantal bedrijven en organisaties kiest ervoor om de server(s) extern te plaatsen of om enkel computercapaciteit af te nemen. Zo wil men bijvoorbeeld besparen op het door eigen mensen uitgevoerde systeembeheer. Ook kan het belangrijk zijn om de kosten van maand tot maand exact te kunnen budgetteren wanneer er geen mogelijkheden zijn om al dan niet met eigen middelen te investeren in nieuwe systemen.

Wij denken hierin graag met u mee om de meest optimale inrichting te bepalen. U kunt bij cloud computing tal van keuzes maken:

  • eigen server intern plaatsen en via internet toegankelijk maken
  • eigen server extern hosten
  • server kopen, of leasen
  • intern of extern beheer
  • applicatiekeuze
  • integratie met online diensten (bv. Exchange online)
  • backups
  • toegangscontrole en beveiliging
  • begeleiding en training

Kortom, wat zijn uw redenen voor het hebben van een server? Wat verwacht u via internet toegang of cloud computing te bereiken?
Lees minder…

E-mail Fallback Servers.
Met een eigen Exchange server is het belangrijk dat bij een storing uw e-mailverkeer kan worden opgevangen door een zgn. E-mail Fallback Server. Lees meer...

Lang niet alle internet providers hebben dit goed voor elkaar of blijken hier zelfs niet over te beschikken. U hoeft echter niet over te stappen naar een andere provider; u kunt tegen minimale kosten gebruik maken van onze E-mail Fallback Server.

Met een fallback server wordt de e-mail bij een storing aan uw mailserver, op onze fallback server afgeleverd. De fallback server zal tijdens deze periode regelmatig uw eigen mailserver weer proberen te benaderen om de e-mail daar af te leveren. Pas bij een langdurige storing wordt er een foutmelding verstuurd aan de afzender.

Onze fallback server kan ook ingezet worden bij providers die bepaalde poorten blokkeren, zoals Ziggo en Planet. Onze fallback server zal de e-mail doorsturen naar een andere poort. Hierdoor kan uw e-mail toch afgeleverd worden. Voor slechts € 4,95 excl. BTW per domein per maand kunt u gebruik maken van onze fallback server als waardevolle aanvulling op uw eigen mailserver.
Lees minder…

Exchange Online
E-mailen, agenda en uw adresboek vanuit de Cloud met Exchange Online. Lees meer...

Op kantoor, thuis of in de auto onderweg naar een klant, met Exchange Online onderdeel van Microsoft Office 365 hebt u vanaf ieder locatie toegang tot uw e-mail, agenda en adresboek.

Exchange Online is te gebruiken met een breed scala hard- en software. Dus of u nu een Apple  MacBook gebruikt of een Samsung Galaxy Android smartphone, op al deze apparaten beschikt u over dezelfde inbox met  uw mappenstructuur, verzonden mailtjes, agenda punten en contactpersonen.

U betaalt voor Exchange Online een vast bedrag per gebruiker per maand (vanaf € 4,95 excl. BTW).
Omdat Exchange Online een online dienst is en geen product, hebt u geen kosten meer voor de aanschaf en het onderhoud van een e-mailserver en software.

Wat is inbegrepen?
• 50 GB mailbox-ruimte
• 10 GB gedeelde inbox
• Delen van mailboxen
• Delen van agenda’s
• Volledig gesynchroniseerd te gebruiken op computer, tablet, mobiele toestellen en online
• Exchange Online werkt naadloos op een breed scala aan hardware en software. Bring your own device!

De volgende apparaten en software kunt u gebruiken met Exchange Online:
• Outlook 2007 en nieuwer (Outlook licenties niet inbegrepen)
• Online Outlook Web App: Online versie van Outlook
• Browsers Internet Explorer 8+, laatste versies van: Firefox, Safari, Chrome
• Mac Outlook for Mac 2011, Microsoft Entourage 2008 for Mac
• Mobiel Smartphones die ondersteuning bieden voor Exchange Active Sync zoals Apple iPhone en iPad, de meeste Android telefoons en Windows Phone.

Broekhuis Automatisering is uw Exchange Online partner voor verkoop, installatie en support. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Lees minder…

Online backup
Voor iedereen die niet steeds tapes of disks wil wisselen biedt Broekhuis Automatisering Online Backup als alternatief. Lees meer...

Op basis van technische en praktische ervaringen hebben wij onze online backup oplossing gebaseerd op de bewezen succesvolle technologie van IASO:

  • scherpe prijsstelling
  • maximale beveiliging dankzij encryptie
  • gebruiksvriendelijk
  • uitstekende performance van de software
  • abonnement per maand opzegbaar
  • u betaalt per maand
  • capaciteit op maat
  • geschikt voor vele platformen
  • met ondersteuning voor Exchange Server en SQL Server
  • beschikbaar vanaf €9,95 per maand en instappen vanaf 1GB uitbreidbaar

Wilt u gewoon verder werken met een eigen backupsysteem, met disk en/of tape? Kijk dan eens naar onze oplossingen op basis van Veritas Backup Exec, BackupAssist of onze eigen Snapshot Backup Tool. Wij informeren u graag over de verschillende mogelijkheden. Lees minder…

Leasing
Leasing kent twee hoofdvormen:Lees meer...

Financiële lease Operationele lease
  • Economisch eigendom bij cliënt
  • Juridisch eigendom bij leasemaatschappij
  • Activeringsplicht bij cliënt
  • Cliënt verwerft na betaling laatste leasetermijn juridisch eigendom
  • Economisch eigendom bij leasemaatschappij
  • Juridisch eigendom bij leasemaatschappij
  • Activeringsplicht bij leasemaatschappij
  • Koopoptie = Reële marktwaarde of teruggave object

leaseLeasecalculator financial lease

Vul het te financieren bedrag exclusief BTW (min. € 2000,-) in hele euro’s in en bereken het termijnbedrag:

Te financieren bedrag

Termijnbedrag 12 maanden
Termijnbedrag 24 maanden
Termijnbedrag 36 maanden
Termijnbedrag 48 maanden
Termijnbedrag 60 maanden

Vermelde termijnbedragen zijn bij benadering, excl. de geldende BTW en eventuele eenmalig kosten en onder voorbehoud van acceptatie. Aan alle bovengenoemde bedragen kunnen geen rechten worden ontleend. Voor vragen en/of aanvragen kunt u contact met ons opnemen.

geldlenenkostgeld

 

Lees minder…

Reparatie en onderhoud
Systemen die blijven werken!
Automatisering is een ingewikkeld vak. En zoals overal geldt ook in onze branche de beruchte Wet van Murphy: Lees meer...

wat fout kan gaan, zal ook een keer fout gaan. Met die “natuurwet” houden we terdege rekening bij het adviseren, installeren en onderhouden van computersystemen en randapparatuur. Wij verkopen alleen systemen die voldoen aan onze eisen. En als ze onverhoopt toch een keer werk weigeren, dan zorgen we ervoor dat het probleem wordt opgelost.

Bovendien kunt u voor bijna alle apparatuur een aanvullend onderhoudscontract afsluiten, waardoor u verzekerd bent van een snelle eerste hulp bij onregelmatigheden. Klanten met een geldige strippenkaart kunnen deze werkzaamheden zo nodig ook laten aftekenen op de strippenkaart.

In onze ruime eigen Technische Dienst kunnen onze technici uw systemen: backuppen, repareren, herinstalleren, upgraden en uitgebreid schoonmaken.

Voorop staat een maximale zorg voor uw gegevens. Voordat onze technici een systeem onder handen nemen is de standaardprocedure om eerst – mits technisch mogelijk – een zgn. image te maken van de harddisk(s). Hierdoor voorkomen we dat er na een calamiteit of door een foute handeling data verloren kunnen gaan. Uw besturingssysteem mag dan bijvoorbeeld gecrashed of gewist zijn, uw data kunnen mogelijk nog intact zijn. Dankzij een image kunnen onze technici de situatie waarin het systeem zich bevond bij aanlevering altijd reconstrueren. Ook na een complete herinstallatie kunnen gegevens op bestandsniveau alsnog in de nieuwe configuratie teruggezet worden.

In principe wordt bij storingen in eerste instantie één uur aan een systeem gewerkt. Hiermee zijn voor beide partijen de maximale onderzoeks / reparatiekosten afgebakend en worden misverstanden voorkomen. Is een storing binnen dit uur niet opgelost dan wordt met de klant overlegd hoe e.e.a. verder aan te pakken.

On-site
Een aantal van bovenstaande werkzaamheden kunnen ook on-site uitgevoerd worden. Afhankelijk van de aard en de ernst van de storing zullen onze technici in overleg met de klant bepalen of een storing on-site opgelost kan worden. Voor het vervoer van en naar onze Technische Dienst zorgen onze technici.

Snelle responsetijden
Juist binnen onze doelgroep is de beschikbaarheid van ICT-systemen vaak een absolute must. Immers zonder computer kan er veelal niet gewerkt worden. Daarom worden storingen met voorrang behandeld, zodat uw systeem zo snel mogelijk weer beschikbaar is. In tegenstelling tot veel collega ICT-bedrijven werken wij met korte responsetijden en snelle communicatielijnen. Onze ervaring toont dat in de meeste situaties onze technici binnen 4 uur ter plekke waren.

APK
Laat uw computer (PC / laptop) nakijken door ons vakkundig personeel in de technische dienst. Kom op deze manier van die ellendige virussen en spyware af, bovendien wordt uw computer daardoor een stuk sneller! Tip: laat ook “groot” onderhoud plegen aan uw server, printer of multifunctional. Het is van levensbelang voor uw systemen om deze fysiek schoon te laten maken. Vuil en stof veroorzaken slechte contacten en hinderen de koeling, met alle gevolgen van dien, resulterend in storingen en zelfs complete uitval. Dit onderhoud kan zonodig ook op locatie worden uitgevoerd.

Naast het reinigen van uw computer hebt u de mogelijkheid om zonodig software te laten installeren die van uw computer een versterkt fort maken.

  • APK pakket A (gratis bij service en reparatie)
    • Reinigen binnen en buitenkant computer
  • APK pakket B
    • Reinigen binnen en buitenkant computer, incl. opschonen d.m.v. het scannen op spyware/virussen en HD defragmenteren en controleren
      NB: levering van beveiligingssoftware niet inbegrepen; onze uitgebreide scan wordt uitgevoerd met diverse tools die na gebruik weer verwijderd worden. Lees minder…

Strippenkaart
Ook bij ons zullen de uren voor (voor)installatie, plaatsing, systeem- applicatie- en netwerkbeheer onderhoud betaald moeten worden. Lees meer...

Om dit proces zowel praktisch als administratief te vereenvoudigen bieden wij zgn. strippenkaarten aan voor bijvoorbeeld 10, 25, 50 of 100 uur.Onze technici boeken de gewerkte uren op de digitale strippenkaart d.m.v. onze smartphone projectadministratie. U koopt een strippenkaart vooraf, met een korting op het normale uurtarief. M.a.w. vóórdat de werkzaamheden voor uw project beginnen. Is een kaart (bijna) op, dan kunt u weer een nieuwe kaart kopen. Zodra een strippenkaart voor 80% verbruikt is (of we weten dat er een tijdrovend project op stapel staat) zullen wij u dit melden, zodat u niet zomaar met een volledig verbruikte strippenkaart zit.

De voordelen:

  • een eenvoudige administratie, met minder facturen en betalingen om te verwerken
  • korting op het normale uurtarief
  • bruikbaar voor alle uit te voeren werkzaamheden
  • een strippenkaart is 1 jaar geldig
  • u bespaart op voorrijkosten, omdat per bezoek de eerste 50 kilometer (heen- en terugreis tezamen) niet worden gerekend
  • iedere maand ontvangt u desgewenst een overzicht van de op uw strippenkaart geboekte uren
  • u krijgt tijdig bericht wanneer uw strippenkaart (bijna) verbruikt is

De spelregels:

  • wij sturen een proforma factuur voor een (nieuwe) strippenkaart
  • de strippenkaart wordt direct na ontvangst van uw betaling aangemaakt en kan dan gebruikt worden voor alle vanaf dat moment gemaakte uren
  • voor werkzaamheden op locatie geldt een minimum arbeidsduur van één uur
  • alle uren die gemaakt worden in de periode dat een “oude” kaart vol is en de “nieuwe” strippenkaart nog niet betaald is zullen tegen onze normale tarieven in rekening worden gebracht. Met een prepaid mobieltje kunt u immers ook niet blijven bellen wanneer uw beltegoed verbruikt is….

NB: Wilt u standaard een nieuwe strippenkaart zodra de vorige voor 80% of meer vol is en direct een definitieve factuur hiervoor ontvangen? Meld het dan even bij onze administratie en we zullen er voor zorgen.
Weer een zorg minder! Lees minder…

Systeembeheer
Systemen die blijven werken! Systeembeheer- en onderhoud van een computerpark zijn belangrijke aspecten voor geautomatiseerde werkomgevingen en datacentrumdiensten. Lees meer...

Uw netwerk functioneert volledig, maar wat doet u met mogelijke defecten, storingen of gebruikersfouten? Hoe speelt u in op veranderende situaties? Systeembeheer en -onderhoud bieden gepaste voorzieningen voor diverse situaties.

Er zijn voortdurend nieuwe uitdagingen, bijvoorbeeld i.v.m. het gebruik van bij virtualisatietechnieken, telefonie via internet, de opkomst van telewerken en het gebruik van cloudapplicaties en -diensten. Wij stellen uw hard- en software zo in, dat alles optimaal werkt en de gebruiker de systeemfuncties zo min mogelijk kan beïnvloeden.

Storingen in systemen worden doeltreffend opgelost en u weet zich verzekerd dat bedrijfsprocessen zo ongehinderd mogelijk doorgang kunnen vinden. Dankzij regulier beheer en preventief onderhoud voorkomt u stagnatie. Verzeker u van een snelle service op maat door ervaren systeembeheerders die van de hoed en rand weten en die graag met u meedenken.

Microsoft, Linux, VMware, Exchange, SQL, SharePoint, Windows 10, Firewall, ADSL, Glasvezel, Virtualisatie, Terminal Server, VoIP, Office 365, Cloud computing… houdt u het nog allemaal bij? En hoe zit het met uw licenties? En kan uw hardware de nieuwste software wel draaien?

Dé manier om hierachter te komen is onze automatiseringsscan. Voorkomen is nog altijd beter dan… en wij kunnen u helpen om uw systemen en netwerkomgeving stabiel en optimaal te maken en vooral te houden. Daarom bieden wij deze scan kosteloos aan aan onze nieuwe relaties! Bel, fax of e-mail voor de voorwaarden. Lees minder…

Tips en Trucs
Op de pagina Tips & Trucs staan handige tips, waarmee u uw werk nog gemakkelijker kunt maken.
Heeft u zelf tips & trucs, die ook voor anderen interessant kunnen zijn? Laat het ons weten!

Trainingen
Wij verzorgen al sinds 1997 trainingen op verzoek van onze relaties, die naast ondersteuning en training op locatie, tevens behoefte hebben aan onderwijs in groepsverband, zonder de drukte en afleiding van het eigen kantoor. Lees meer...

Denk bijvoorbeeld aan een training Word, Excel, Access of PowerPoint, of aan onze training Sociale Media. Ook wordt de trainingsruimte verhuurd voor (computer)trainingen van andere organisaties.
De trainingsruimte in ons bedrijfspand aan de Ondernemersweg in Holten is gesitueerd op de ruime bovenverdieping, waar tevens koffiekamers en een eigen toiletgroep is gesitueerd. De trainingen worden verzorgd door een trainer, die zich volledig bezig houdt met het voorbereiden en verzorgen van de trainingen. Omdat iedere cursist of groep zijn eigen manier van werken heeft, bieden wij verschillende trainingsvormen aan.
U kunt kiezen uit:

  • Groepstrainingen:
    Een klassikale training met minimaal drie en maximaal tien deelnemers
  • Individuele trainingen:
    De onderwerpen en lesvormen van de training wordt door u zelf bepaald
  • Bedrijfstrainingen:
    Samen met uw collega’s naar een op maat gesneden training (max. tien deelnemers).

Klik hier voor ons ECDL-trainingsprogramma.

Voor onze trainingen maken we in onze trainingsruimte gebruik van moderne multimedia computers, waarbij iedere cursist over een eigen computer beschikt. We werken met kleine groepen van maximaal tien personen, zodat er voldoende ruimte en tijd blijft voor individuele vragen en begeleiding. Verder gebruiken wij o.m. professioneel lesmateriaal en een beamer om u optimaal op te leiden.
wordexceltraining2outlook1power

De trainingsruimten en de koffiekamer zijn voorzien van airconditioning.

ONZE EXTRA’S

  • Maatwerktrainingen, die in overleg met u worden samengesteld
  • De training Sociale Media waarin we met u doornemen hoe Sociale Media als Twitter, LinkedIn, Facebook, etc. geïntegreerd kunnen worden in een online marketing strategie
  • De training Outlook in combinatie met Exchange, waardoor de cursist leert werken met de netwerkfunctionaliteit van Outlook en beter kan samenwerken binnen de eigen organisatie

Migratie naar de nieuwste versie van Office!
Om de overstap naar Office 2016 of Office 365 te vereenvoudigen hebben we een korte overstaptraining samengesteld.
Wat komt er tijdens de overstaptraining Office 2016/Office 365 aan bod?
Denk o.a. aan: hoe werkt de nieuwste Office; de linten en werkbalk snelle toegang; groepen en thema’s; de nieuwe mogelijkheden in Word, Excel en Outlook.

Een overstaptraining heeft een belangrijke meerwaarde voor de cursist, omdat het veel tijd bespaart, die anders verloren gaat aan het zoeken naar de mogelijkheden.

Tevens bieden we trainingen WordPress voor het bouwen en onderhouden van uw website en MailChimp voor het opstellen en verzenden van een digitale nieuwsbrief. Ook met deze populaire programma’s kunnen wij u zeker verder helpen, van installatie en inrichting tot en met het gebruik.
wordpressmailchimp
Onze ICT trainingsruimte is ook gebruiksklaar te huur voor uw eigen training, seminar of demo. Lees minder…

Trainingen Sociale Media
De manier waarop mensen communiceren en hoe u ze kunt bereiken verandert de afgelopen jaren sneller dan ooit tevoren. Lees meer...

Ook uw doelgroep en klanten zijn nu lid van sociale netwerken, communiceren via chats en blogs en hebben online profielen. Hebt u wel eens goed nagedacht of dat consequenties heeft voor uw bedrijf of organisatie? Zijn er nieuwe kansen, die u nog niet gebruikt? Of bedreigingen, die u nog niet ziet?
socialemedia
Tijdens de training Sociale Media krijgt u snel een begrijpelijk overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van sociale netwerken, zoals LinkedIn, Twitter, Facebook.

Wat is het, wie gebruiken het, wat doen organisatie en bedrijven ermee en waarom. Verder leert u de mogelijkheden kennen van Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, etc. Maar u leert vooral hoe u deze social media integreert in uw online marketing strategie. Vooral campagnematig werken is een belangrijk onderdeel in deze vorm van marketing communicatie.

Na afloop van deze training weet u:

  • wat de verschillen zijn in impact van deze Sociale Media platformen
  • waar de minder bekende instellingen en onderdelen van LinkedIn en Twitter te vinden zijn voor ongekend effect
  • welke tools je kunt inzetten om in weinig tijd veel voor elkaar te krijgen nog veel meer voorbeelden en handige tips!

Lees minder…

Verhuur ICT Trainingsruimte
Onze compleet ingericht ICT trainingsruimte gelegen in Holten is van alle gemakken voorzien en geschikt voor verhuur. Lees meer...

U kunt ons ICT trainingslokaal huren voor al uw opleidingen, examens, producttrainingen, seminars, workshops, etc..

Enkele kenmerken:

  • gemakkelijk te bereiken locatie in Oost Nederland (A-lokatie, 600 meter van de afslag snelweg A1)
  • parkeren op eigen terrein
  • goed ingericht computerlokaal, met moderne PC’s, 22″ TFT’s en beamer
  • snel glasvezel internet en printer (netwerkconfiguratie)
  • WiFi op verzoek beschikbaar
  • alle ruimtes zijn voorzien van airconditioning
  • geen parallel-sessies
  • rustige werkomgeving
  • ondersteunende diensten op verzoek beschikbaar (bijvoorbeeld installatie eigen software)
  • naast het computerlokaal is er een aparte ruimte voor koffie, thee en frisdranken
  • aanvullende catering naar wens in te vullen

Lees minder…